Vés al contingut

El grau en Multimèdia de la UVic-UCC crea el pòdcast “Pròxima pantalla” per incentivar les vocacions tecnològiques

Caràtula del pòdcast "Pròxima pantalla"

El grau en Multimèdia de la UVic-UCC crea el pòdcast “Pròxima pantalla” per incentivar les vocacions tecnològiques

Davant la necessitat d’incorporar perfils tecnològics en l’àmbit dels videojocs, les tecnologies digitals i els entorns interactius, el grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha creat el pòdcast “Pròxima pantalla”. L’objectiu d’aquest nou format és fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves de 14 a 20 anys i animar l’alumnat a estudiar titulacions relacionades amb els àmbits esmentats. En aquest sentit, es vol incentivar, d’una manera especial, la formació de les noies, ja que en aquest tipus d’estudis continuen sent minoritàries.
 
El pòdcast “Pròxima pantalla”, que s’ha començat a emetre aquesta mateixa setmana, consta de deu capítols que tracten deu temàtiques diferents. El projecte té com a finalitats específiques divulgar els diferents perfils professionals en l’àmbit digital, mostrar les motivacions que tenen els estudiants per especialitzar-se en aquests àmbits i divulgar projectes de recerca amb impacte social que utilitzin aquestes tecnologies. “Volem mostrar que darrere d’un producte tecnològic hi ha molts perfils diferents de professionals que poden provenir d’àmbits molt diversos, com ara el tecnològic, l’artístic, l’humanista, etc.”, explica Sergi Grau, professor i investigador de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) i, alhora, realitzador i director del pòdcast. Segons ell, amb aquest nou format “també volem evidenciar que els productes tecnològics poden tenir un impacte social, per tal d’atreure més noies en aquest sector. Per aquest motiu al pòdcast mostrem projectes de recerca que avaluen aquest impacte i mostren les potencialitats futures de la tecnologia”.
 
Deu temes i una gran participació
Els temes que s’han abordat en aquesta primera temporada són: el disseny de jocs (capítol 1), disseny d’experiències d’usuari (2), la creació de la part visual (3), aplicacions mòbils (4), desenvolupament de videojocs (5), intel·ligència artificial (6), realitat virtual i realitat augmentada (7), gamificació (8), la importància de l’àudio (9) i la perspectiva de gènere (10). Tots els episodis poden consultar-se en aquest web i també a les plataformes YoutubeSpotifyiVoox i Soundcloud.
 
Cada capítol té una durada mitjana d’uns 50 minuts i en la seva producció hi han participat gairebé una trentena de persones, entre estudiants, professionals de diferents àmbits i els investigadors Anna Puig, Imma Rodríguez, Joan Casas, José Díaz, Carles Bosch i Sergi Grau.
 
El pòdcast realitzat des de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC ha comptat amb el suport del Departament de Cultura i l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement i la Unitat de Divulgació Científica de la UVic-UCC.

Share in social networks:

Notícies

benvinguda nous alumnes aula gent gran osona

Les aules d’extensió universitària de la gent gran d’Osona i de Centelles inauguren el curs 2024-2025

Coincidint amb l’inici del curs acadèmic, les dues aules d’extensió universitària de la gent gran de la UVic, la d’Osona i la de Centelles, han reprès la seva activitat. Ambdues aules han dut a terme els actes d’obertura del curs i començaran la seva programació...

Tortugues nascudes aquest estiu a la platja de la Savinosa (Tarragona)

La nidificació de la tortuga babaua a costes d’Espanya, França i Itàlia amplia la coordinació del CT BETA amb institucions estrangeres

Ja fa uns deu anys que la tortuga babaua (Caretta caretta) busca niar a platges més fredes que les de Grècia, Turquia, Xipre i Israel, on habitualment feia la seva posta. Aquesta colonització es deu a l’augment de la temperatura de l’aigua pel...

Aplicació C2M, desenvolupada en el marc del projecte Click2Move

El projecte "Click2Move" de la UVic-UCC treu al mercat una app que fa seguiment de l’activitat física dels teletreballadors

En el marc del projecte de recerca europeu "Supporting active and healthy jobs in Europe: Co-creating digital solutions to reduce home-office sedentarism (Click2Move)", coordinat des de la UVic-UCC i amb Judit Bort com a investigadora principal, s’ha tret al mercat l’aplicació C2M. Aquesta eina digital...

Equipi d'investigadors de la recerca, amb Roberto Elosua

L’exercici físic intens redueix els nivells de la pitjor part del colesterol dolent

Un estudi d’un equip d’investigadors de l’Institut de Recerca de l’Hospital del Mar, de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), del CIBER de Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBEROBN) i del CIBER de Malalties Cardiovasculars (CIBERCV), amb dades de l’estudi...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte