El binomi innovació i educació, a debat en el congrés anual de l’ETEN que organitza la UVic
Des d'aquest dijous i fins dissabte la UVic organitza la trobada anual de l’ETEN (European Teacher Education Network), una xarxa internacional en l’àmbit de l’educació de la qual forma part la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH). El congrés reuneix unes 200 persones de 25 països diferents i una setantena d’institucions vinculades a l’educació del professorat d’arreu del món. El seu objectiu és intercanviar experiències, impulsar accions de recerca conjuntes i fomentar possibilitats de cooperació, intercanvi o publicació, amb el binomi d’innovació i educació com a eix temàtic central.
El congrés va començar aquest dijous a la tarda a l’Aula Magna, amb un acte inaugural presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, que va definir l’ETEN com un “fòrum on compartir les visions, les necessitats i les perspectives dels educadors d’Europa” i les xarxes de col·laboració com una “continuïtat natural” de la formació de mestres i educadors socials a la nostra universitat. El rector es va mostrar convençut que les relacions internacionals són “una necessitat ineludible en un món cada dia més interconnectat i en què més ens necessitem els uns als altres i més ens convé treballar col·laborativament”. En l’acte també hi van intervenir el vicerector de Relacions Internacionals, Joan Masnou, el degà de la FETCH, Eduard Ramírez, la coordinadora del congrés, Anna Vallbona, i la presidenta i vicepresidenta de la xarxa, Maria Svensson i Karine Hindrix.
La primera jornada del congrés la va completar una conferència de Llorenç Comajoan, coordinador del grup de recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) de la UVic-UCC, sobre tendències i reptes de l’aprenentatge de la llengua en el sistema educatiu català. Prèviament, dimecres i dijous al matí 32 professors i professores visitants de diverses universitats europees han impartiran tallers i conferències a alumnat de la Universitat.
13 grups d’interès temàtic
El gruix central del congrés és, divendres i dissabte, el treball organitzat en 13 grups d’interès temàtic, dividits en àmbits diversos i transversals de l’educació: art, storytelling creatiu, tecnologia, identitat i diversitat, internacionalització, llenguatge, matemàtiques, joc i moviment, pensament, ciències i tecnologia, necessitats educatives especials i educació urbana. Un d’aquests grups, el d’educació del llenguatge, el coordina Anna Vallbona juntament amb Karmen Johanson, de la Universitat de Gotteborg. Tots els assistents s’han inscrit i participen a un dels grups en funció de les seves experteses i interessos.
Divendres, a més, els participants tenen l’oportunitat de visitar escoles i centres de referència de Vic i d’Osona per conèixer-ne el funcionament. Els centres escollits són les escoles La Sínia, el Salarich i Sant Miquel dels Sants, de Vic, Les Pinediques, de Taradell i l’escola Bellpuig de Sant Julià de Vilatorta, les dues últimes pel seu enfocament cooperatiu. També es visita el Centre d’Arts Contemporànies de Vic, on s’exposa la seva relació amb les escoles de l’entorn així com el projecte “Art i Escola” que es duu a terme cada curs. Els congressistes també tindran la possibilitat de visitar les instal·lacions de la FETCH i el laboratori pràctic de la pedagogia Montessori de la UVic, així com de participar en visites culturals per l’entorn proper.
Notícies
La salut mental serà l’eix temàtic del 7è Congrés Storytelling i del III Congrés del grup de recerca ISaMBeS de la UVic-UCC, aquesta setmana
Dos esdeveniments al voltant de la salut mental tindran cita aquesta setmana, els dies 27 i 28 de novembre, al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC): la setena edició del congrés International Conference Storytelling Revisited i el III...
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...