Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Enginyeria de l'Automoció
Assignatura
Realitat Virtual i Realitat Augmentada en la Indústria de l'Automoció
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G51, presencial, matí | anglès | Jose Díaz Iriberri |
Enrique Vergara Carreras |
Objectius
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és ensenyar als estudiants a dissenyar solucions de realitat virtual i augmentada mitjançant eines de 3D. Aquestes aplicacions utilitzen programari i maquinari específics de realitat augmentada i virtual.
L'assignatura es basa en els conceptes tradicionals de geometria i 3D, per explicar els paradigmes que fan possible la realitat virtual i augmentada. L'objectiu és que els estudiants entenguin aquests conceptes i els puguin aplicar en solucions adaptades al sector de l'automoció. Així mateix, els alumnes ha d'interioritzar les possibilitats que les eines 3D, realitat virtual i de realitat augmentada ofereixen al sector de l'automoció, i han de ser capaços d'utilitzar-les per millorar l'accessibilitat a la visualització de prototips de disseny d'automoció i per millorar l'experiència de fer el manteniment en dissenys existents.
Resultats d'aprenentatge
- RA13. Comprèn i aplica els principis de realitat virtual, holografia i mapatge de vídeo en el modelatge i simulació de sistemes d'automoció.
Competències
Específiques
- Comprendre els fonaments de la teoria matemàtica per resoldre els problemes matemàtics que es puguin plantejar en l'enginyeria i aplicar sobre: àlgebra linial, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials ordinàries i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
- Comprendre els principis bàsics sobre l'ús i la programació d'ordinadors, sistemes operatius, bases de dades, programes informàtics amb aplicació en l'enginyeria, informàtica industrial i xarxes de comunicació i aplicar-los a l'enginyeria en general i al disseny de sistemes de connectivitat en el sector de l'automoció.
- Reconèixer i comprendre la visió espacial i les tècniques de representació gràfica, tant a partir de mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador, i aplicar aquestes tècniques als processos de disseny i fabricació en l'enginyeria d'automoció.
- Treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari i presentar exposicions orals i redactar informes en anglès en l'àmbit de l'enginyeria, en general, i en el sector de l'automoció, en particular.
Bàsiques
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
Continguts
- Introducció a la realitat virtual i augmentada
- Realitat augmentada
- Paradigmes
- Programari
- Maquinari
- Realitat virtual
- Estereoscòpia
- Presència
- Programari
- Maquinari
Avaluació
En tractar-se d'una assignatura principalment pràctica, l'avaluació es basa en dos projectes pràctics.
Nota final = 50 % P1 + 50 % P2
- Projecte 1 (P1) (en grups)
- Aquest projecte correspon al segon bloc de l'assignatura. El tema que s'hi tracta està relacionat amb els entorns de realitat augmentada i la seva aplicació al camp de l'automoció.
- Projecte 2 (P2) (en grups)
- Aquest projecte correspon al tercer bloc de l'assignatura. El tema que s'hi tracta està relacionat amb els entorns de realitat virtual i la seva aplicació al camp de l'automoció.
Per aprovar l'assignatura és obligatori tenir una nota mínima de 4 en tots dos projectes. En cas de suspens, l'estudiant té l'oportunitat de recuperar fins al 50 % de la nota mitjançant un(s) examen(s) de recuperació, projecte(s) o exercici(s) pràctic(s).
Metodologia
Com que l'assignatura té una fort enfocament pràctic, la majoria de sessions es dediquen a desenvolupar els projectes. A l'inici de cada sessió es presenta la teoria que fonamenta el treball pràctic.
Bibliografia
Bàsica
- Ferrone, H. (2021). Learning C# by developing games with unity 2021: kickstart your C# programming and Unity journey by building 3D games from scratch. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001042743406718
- Ma, D. (2011). Virtual Reality & Augmented Reality in Industry. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001105277406718
- Nixon, D. (2020). Beginning Unreal Game Development: Foundation for Simple to Complex Games Using Unreal Engine 4. Apress.
- Shirley P, Marschner S (2015). Fundamentals of computer graphics (4 ed.). A K Peters/CRC Press.
- Unity Technologies (2019). Unity User Manual. Recuperat de https://docs.unity3d.com/Manual/
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.