Vés al contingut

Màrqueting i Comunicació 3.0 i 4.0

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en espanyol. El pla docent en català és una traducció de l'espanyol.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto original

Esta asignatura se imparte en español. El texto original de este plan docente es en español.

¡Consulta el plan docente original!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Spanish. The course guide in English is an automatic translation of the version in Spanish.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Refer to the translated text as non-binding orientation only!

Titulació

Màrqueting i Comunicació Empresarial

Assignatura

Màrqueting i Comunicació 3.0 i 4.0

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

3,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaespanyolZahaira F. González Romo

Objectius

Es tracten les tendències i conceptes associats al màrqueting i a la publicitat, aspectes que evolucionen contínuament en un sector que es caracteritza pel seu perfil innovador i en el qual les inversions cada dia són més importants. També es fa l'anàlisi de noves tendències i conceptes, així com propostes alternatives a les ja existents per aportar noves fórmules per operar i actuar en un sector altament competitiu.

Resultats d'aprenentatge

  • Busca, reconeix i avalua oportunitats que es poden transformar en negocis viables.
  • Desenvolupa de manera creativa processos innovadors i dissenya nous conceptes de negocis i/o productes.

Competències

Generals

  • Posseir capacitat per a la comunicació oral i escrita a les llengües pròpies de la comunitat.
  • Tenir capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació.
  • Tenir habilitat en l'ús de la informació: buscar, analitzar, seleccionar, organitzar i utilitzar la informació eficaçment.

Específiques

  • Ser capaç d'aplicar la teoria i els instruments d'investigació de mercats a la implementació d'estratègies empresarials.
  • Ser capaç de dissenyar i implementar plans integrals de màrqueting.
  • Tenir capacitat per analitzar i comprendre el funcionament del mercat i la seva influència a les activitats de l'empresa.
  • Tenir capacitat per aplicar els coneixements teòrics, les habilitats i els instruments de comunicació per establir una estratègia integral de comunicació de l'empresa o organització.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
  • Projectar els valors de l'emprenedoria i la innovació en l'exercici de la trajectòria personal acadèmica i professional, a través del contacte amb diferents realitats de la pràctica i amb motivació envers el desenvolupament professional.

Continguts

  1. Noves tendències del màrqueting
    1. Introducció
      1. Màrqueting 3.0
      2. Participació i màrqueting de col·laboració
    2. Els tres grans canvis
      1. Les noves 4Ps
      2. Velles i noves regles del màrqueting
    3. Els nous valors digitals
    4. El nou mercat
    5. Un nou model de relació
    6. Els nous competidors
    7. Les noves oportunitats
      1. Oportunitat o amenaça, qüestió de temps
    8. El nou consumidor digital
  2. Tipus d'estratègia digital
    1. Digitalitzar allò físic
      1. Captació de clients online
      2. Fidelització de clients online
      3. De la revista al butlletí o newsletter
    2. Desvirtualitzar allò digital
    3. Gestió de la reputació online
      1. Online reputation management
  3. Configuració del mapa de noves tendències
    1. Màrqueting de cercadors, SEM i SEO
    2. El Web
    3. Xarxes socials i comunitats virtuals
    4. Mobile marketing
    5. Apps
    6. Mons de realitat virtual i advergaming
    7. Video màrqueting
    8. Màrqueting de continguts
    9. Inbound marketing
    10. Publicitat programàtica i RTB
    11. Marca persona

Avaluació

  • Pràctiques de classe i pràctiques per lliurar (avaluació continuada): 100 %

Cap pràctica no és recuperable.

En cas de suspendre la convocatòria ordinària s'han de lliurar totes les pràctiques fetes durant el curs.

El sistema d'avaluació s'aplica a qualsevol panorama possible davant del covid: presencialitat, semiprescencialitat i virtualitat.

Metodologia

Combinació de teoria amb pràctiques a l'aula.

Bibliografia

Bàsica

  • Alonso Coto, Manuel (2008). El Plan de Marketing Digital. Blended Marketing como integración de acciones on y offline. Pearson Educación.
  • Dans, Enrique (2010). Todo va a cambiar. Tecnología y evolución: adaptarse o desaparecer. Ediciones Deusto.
  • KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan; SETIAWAN, Iwan (2010). Marketing 3.0. LID Editorial Empresarial.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte