Titulació
Teràpia Ocupacional
Assignatura
Psicologia Social
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
2
Crèdits
3,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G11, presencial, matí | català | |
G19, semipresencial, matí | espanyol |
Objectius
L'assignatura de Psicologia Social forma part de la matèria de Teràpia Ocupacional en la Comunitat, que s'inclou en la formació obligatòria del grau en Teràpia Ocupacional.
Els objectius de l'assignatura són:
- Donar eines per entendre els fonaments del comportament humà com a comportament social.
- Introduir els conceptes que permetin entendre la realitat quotidiana com un esdeveniment complex constituït per fenòmens psicosocials i apreciar la diversitat i multiculturalitat.
- Tenir una comprensió global de les relacions entre la psicologia social i altres disciplines socials.
- Conèixer les diferents teories dins del camp de la psicologia social dels grups i la seva constitució.
Resultats d'aprenentatge
- RA1. Coneix els principals models de psicologia social.
- RA2. Mostra habilitats per a l'anàlisi de situacions des d'una perspectiva global i integral i posa en relació elements socials, culturals, econòmics i polítics segons correspongui.
- RA3. Coneix l'aportació de l'anàlisi sociocultural per a la intervenció de la teràpia ocupacional.
- RA4. Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre assumptes d'índole social i científica.
Competències
Específiques
- Conèixer, avaluar, analitzar, elaborar i participar en programes d'educació i promoció de la salut dins l'àmbit de la Teràpia Ocupacional per prevenir les disfuncions ocupacionals en general i subseqüents a afeccions mèdiques, quirúrgiques i psiquiàtriques i inadaptació social.
Bàsiques
- Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
- Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.
Transversals
- Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
Continguts
- Introducció psicologia social
- Processos col·lectius i canvi social
- Comportament col·lectiu
- Moviments socials
- Problemàtiques socials segons l'etapa vital
- Institucions totals
- Psicologia social i el treball en grup
- Origen i formes contemporànies de l'exclusió social
- Exclusió Social I
- Exclusió Social II
- Intervenció amb grups d'exclusió social des de la teràpia ocupacional
Avaluació
Segons la Normativa acadèmica de graus de la UVic-UCC només hi haurà una convocatòria oficial que contemplarà dos períodes diferents d'avaluació:
- Període ordinari, que té lloc de forma integrada al procés formatiu i durant el període lectiu.
- Període d'avaluació complementària, en el qual l'estudiant pot ser avaluat altra vegada d'aquelles tasques, activitats o proves que no s'hagin superat satisfactòriament en el marc del primer període.
Període ordinari
Avaluació continuada de les activitats dutes a terme per l'estudiant a través de:
- Activitats individuals. 35% recuperable
- Activitat grupal. 30% No recuperable
- Examen. 35% recuperable
S'aprova l'assignatura si s'obté una nota igual o superior a 5. La nota final de l'assignatura serà el resultat de la ponderació de les notes obtingudes en cadascuna de les parts. Per poder fer la ponderació cal que:
- La nota de l'exàmen sigui igual o superior a 5.
- La mitjana de totes les activitats recuperables sigui igual a superior a 5.
Període d'avaluació complementària
L'estudiant que no superi algunes de les activitats considerades recuperables podrà recuperar-les durant aquest període. L'avaluació d'aquest segon període no pot suposar més del 50% de la nota final de l'assignatura.
La qualificació final d'aquest període es calcula fent la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les parts, emprant l'última qualificació obtinguda en l'avaluació ordinària i en la complementària. S'aprova l'assignatura si s'obté una nota ≥5.
Important
El plagi o la còpia de treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons les Normes de convivència de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, constitueixen faltes greus o molt greus. És per això que en el transcurs d'aquesta assignatura el plagi o l'apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (vegeu Què es considera plagi?) i l'ús indegut o no declarat de la intel·ligència artificial en una activitat es tradueixen de manera automàtica en un suspens o en altres mesures disciplinàries.
Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.
Metodologia
Al llarg de l'assignatura es realitzaran classes teòriques i sessions de treball dirigit.
L'alumne haurà de realitzar diferents tasques que corresponent al seu treball personal: preparació de treballs, recerca bibliogràfica, treballs individuals i en petits grups.
Bibliografia
Bàsica
- Hogg, M.A., Vaughan, G.H. (2010). Psicología Social (5 ed.). Panamericana.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.