Vés al contingut

Fonaments de Programació

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Fonaments de Programació

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàCristina Borralleras Andreu

Objectius

En tot grau tecnològic és imprescindible oferir una assignatura d'informàtica durant el primer curs, ja que permet establir les bases de programació necessàries per afrontar diferents assignatures que es van trobant al llarg dels estudis.

Aquesta assignatura ensenya a construir programes de forma sistemàtica i rigorosa, a la vegada que va aprofundint en tota una sèrie de mètodes i tècniques de programació elementals.

S'utilitza el llenguatge de programació Python i s'aprèn a programar utilitzant les estructures de dades que ofereix el llenguatge.

Resultats d'aprenentatge

  • Defineix objectius d'aprenentatge propis i dissenya processos de desenvolupament coherents i realistes amb aquests objectius i amb el temps de què disposa.
  • Coneix i utilitza els sistemes operatius principals.
  • Es mou amb desimboltura en l'ús general de les TIC i, especialment, en els entorns tecnològics propis de l'àmbit professional.
  • Sap construir programes fent servir un llenguatge d'alt nivell.
  • Coneix i utilitza els elements bàsics i les estructures de control.
  • Coneix i utilitza adequadament les estructures de dades.
  • Coneix i sap aplicar els elements necessaris per a la programació modular.
  • Construeix programes que accedeixen a fitxers.
  • Sap executar i depurar un programa.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Bàsiques

  • Demostrar posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, que se sol trobar en un nivell que, si bé se sustenta en llibres de text avançats, també inclou alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del camp d'estudi propi.

Continguts

  1. Introducció a la programació
  2. Objectes elementals i funcions
  3. Estructures de control: condicionals i iteratives
  4. Esquemes de recorregut i cerca
  5. Estructures de dades: cadenes, llistes i tuples
  6. Programació modular
  7. Entrada i sortida amb fitxers
  8. Programació funcional

Avaluació

L'avaluació es basa a fer un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs.

La nota final de l'assignatura s'obté de la manera següent:

  • Prova 1: 10 % (no recuperable)
  • Prova 2: 20 %
  • Prova 3: 30 % (nota mínima: 3,5)
  • Pràctiques: 30 % (no recuperable). Per aprovar l'assignatura cal que les pràctiques estiguin lliurades i acceptades.
  • Participació a classe i exercicis per lliurar: 10 % (no recuperable)

Recuperació

  • Examen únic equivalent a les proves 2 i 3: 50 % (nota mínima: 3,5)

Metodologia

L'assignatura és eminentment pràctica i es sempre s'utilitza l'ordinador a l'aula.

Les sessions de classe consten d'una part d'explicació dels conceptes i d'aplicació pràctica per part del professor alternada amb la resolució d'exercicis per part del professor i dels estudiants.

Fora de l'horari de classe els alumnes han de fer el seguiment de l'assignatura fent exercicis i pràctiques per assolir els objectius d'aprenentatge.

Bibliografia

Bàsica

  • (2017). Python: Notes For Professionals. Recuperat de https://books.goalkicker.com/PythonBook/
  • González Duque, Raúl (2018). Python para todos. Recuperat de http://mundogeek.net/tutorial-python/
  • Heinold, Brian (2012). A Practical Introduction to Python Programming. Recuperat de https://www.brianheinold.net/python/A_Practical_Introduction_to_Python_Programming_Heinold.pdf
  • Marzal Varó, A., Gracia Luengo, I., & García-Sevilla, P. (2014). Introducción a la programación con Python 3. Recuperat de https://repositori.uji.es/xmlui/handle/10234/102653

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte