Vés al contingut

Programació Hipermèdia

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Programació Hipermèdia

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàRaymond Lagonigro Bertran
Gustavo Marcos Ballester

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

Aquesta assignatura se centra en la utilització programàtica d'elements audiovisuals. Els objectius són:

  • Incorporar elements d'àudio i vídeo digital a una aplicació i dotar-los d'interactivitat.
  • Treballar amb elements gràfics interactius.

Resultats d'aprenentatge

  • Sap incorporar elements multimèdia a una aplicació web.
  • Coneix els mecanismes d'interacció amb elements audiovisuals.
  • Sap incorporar animacions gràfiques a un entorn web client.
  • Sap treballar amb elements gràfics de píxels i vectorials.
  • Sap programar en un llenguatge orientat a context artístic.
  • Analitza les capacitats personals i professionals pròpies en relació amb els diversos àmbits de la pràctica professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Elements audiovisuals interactius en HTML
    • Àudio
    • Vídeo
    • Implementació d'estructures de dades complexes
    • Ús de localstorage
  2. Programació hipermèdia amb p5js (programació visual del canvas web)
    1. Introducció a l'entorn p5js
    2. Formes bàsiques
    3. Treball amb imatges
    4. Colors
    5. Agents autònoms i classes
    6. Anàlisi de dades JSON
    7. Interacció

Avaluació

L'avaluació es fa a partir de:

  • Proves específiques d'avaluació (exàmens): 30 %
    • Examen final
  • Realització dels treballs o projectes requerits: 50 %
    • Treball 1. Interfície interactiva audiovisual (projecte): 20 %
    • Treball 2. Rellotge amb p5js (projecte): 10 %
    • Treball 3. One-button game (projecte): 10 %
    • Treball 4. Visualitzador de dades (projecte): 10 %
  • Seguiment del treball realitzat: 20 %

L'examen final és recuperable en la data de recuperació establerta al calendari.

Metodologia

L'assignatura es basa en un aprenentatge pràctic per projectes en què s'empren les activitats següents:

  • Explicació del contingut teòric per part del professor
  • Demostracions pràctiques per part del professor
  • Sessions guiades de desenvolupament dels projectes

Bibliografia

Bàsica

  • Gross, B., Lee, J. & Poldervaart, N. (2018). Generative design : visualize, program, and create with JavaScript in p5.js. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001108878606718
  • McCarthy, L., Reas, C. & Fry, B. (2016). Getting started with p5.js. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001042743306718
  • McCarthy, L.; Reas, C.; Fry, B. (2015). Getting Started with p5.js. Maker Media.
  • Meyer, J. (2022). Programming 101 : learn to code with the processing language using a visual approach. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991060892349806706
  • Reas, C.; Fry, B. (2014). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers (2 ed.). The MIT Press.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte