La informació d'aquest apartat correspon al curs acadèmic 2024-2025
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Programació Hipermèdia
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Raymond Lagonigro Bertran |
Gustavo Marcos Ballester |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 5. Igualtat de gènere
Objectius
Aquesta assignatura se centra en la utilització programàtica d'elements audiovisuals. Els objectius són:
- Incorporar elements d'àudio i vídeo digital a una aplicació i dotar-los d'interactivitat.
- Treballar amb elements gràfics interactius.
Resultats d'aprenentatge
- Sap incorporar elements multimèdia a una aplicació web.
- Coneix els mecanismes d'interacció amb elements audiovisuals.
- Sap incorporar animacions gràfiques a un entorn web client.
- Sap treballar amb elements gràfics de píxels i vectorials.
- Sap programar en un llenguatge orientat a context artístic.
- Analitza les capacitats personals i professionals pròpies en relació amb els diversos àmbits de la pràctica professional.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
- Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Elements audiovisuals interactius en HTML
- Àudio
- Vídeo
- Implementació d'estructures de dades complexes
- Ús de localstorage
- Programació hipermèdia amb p5js (programació visual del canvas web)
- Introducció a l'entorn p5js
- Formes bàsiques
- Treball amb imatges
- Colors
- Agents autònoms i classes
- Anàlisi de dades JSON
- Interacció
Avaluació
L'avaluació es fa a partir de:
- Proves específiques d'avaluació (exàmens): 30 %
- Examen final
- Realització dels treballs o projectes requerits: 50 %
- Treball 1. Interfície interactiva audiovisual (projecte): 20 %
- Treball 2. Rellotge amb p5js (projecte): 10 %
- Treball 3. One-button game (projecte): 10 %
- Treball 4. Visualitzador de dades (projecte): 10 %
- Seguiment del treball realitzat: 20 %
L'examen final és recuperable en la data de recuperació establerta al calendari.
Metodologia
L'assignatura es basa en un aprenentatge pràctic per projectes en què s'empren les activitats següents:
- Explicació del contingut teòric per part del professor
- Demostracions pràctiques per part del professor
- Sessions guiades de desenvolupament dels projectes
Bibliografia
Bàsica
- Gross, B., Lee, J. & Poldervaart, N. (2018). Generative design : visualize, program, and create with JavaScript in p5.js. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001108878606718
- McCarthy, L., Reas, C. & Fry, B. (2016). Getting started with p5.js. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001042743306718
- McCarthy, L.; Reas, C.; Fry, B. (2015). Getting Started with p5.js. Maker Media.
- Meyer, J. (2022). Programming 101 : learn to code with the processing language using a visual approach. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991060892349806706
- Reas, C.; Fry, B. (2014). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers (2 ed.). The MIT Press.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.