Vés al contingut

Programació Hipermèdia

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Programació Hipermèdia

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàRaymond Lagonigro Bertran
Gustavo Marcos Ballester

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 5. Igualtat de gènere

Objectius

Aquesta assignatura se centra en la utilització programàtica d'elements audiovisuals. Els objectius són:

  • Incorporar elements d'àudio i vídeo digital a una aplicació i dotar-los d'interactivitat.
  • Treballar amb elements gràfics interactius.

Resultats d'aprenentatge

  • Sap incorporar elements multimèdia a una aplicació web.
  • Coneix els mecanismes d'interacció amb elements audiovisuals.
  • Sap incorporar animacions gràfiques a un entorn web client.
  • Sap treballar amb elements gràfics de píxels i vectorials.
  • Sap programar en un llenguatge orientat a context artístic.
  • Analitza les capacitats personals i professionals pròpies en relació amb els diversos àmbits de la pràctica professional.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Elements audiovisuals interactius en HTML
    • Àudio
    • Vídeo
    • Implementació d'estructures de dades complexes
    • Ús de localstorage
  2. Programació hipermèdia amb p5js (programació visual del canvas web)
    1. Introducció a l'entorn p5js
    2. Formes bàsiques
    3. Treball amb imatges
    4. Colors
    5. Agents autònoms i classes
    6. Anàlisi de dades JSON
    7. Interacció

Avaluació

L'avaluació es fa a partir de:

  • Proves específiques d'avaluació (exàmens): 30 %
    • Examen final
  • Realització dels treballs o projectes requerits: 50 %
    • Treball 1. Interfície interactiva audiovisual (projecte): 20 %
    • Treball 2. Rellotge amb p5js (projecte): 10 %
    • Treball 3. One-button game (projecte): 10 %
    • Treball 4. Visualitzador de dades (projecte): 10 %
  • Seguiment del treball realitzat: 20 %

L'examen final és recuperable en la data de recuperació establerta al calendari.

Metodologia

L'assignatura es basa en un aprenentatge pràctic per projectes en què s'empren les activitats següents:

  • Explicació del contingut teòric per part del professor
  • Demostracions pràctiques per part del professor
  • Sessions guiades de desenvolupament dels projectes

Bibliografia

Bàsica

  • Gross, B., Lee, J. & Poldervaart, N. (2018). Generative design : visualize, program, and create with JavaScript in p5.js. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001108878606718
  • McCarthy, L., Reas, C. & Fry, B. (2016). Getting started with p5.js. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/16civub/alma991001042743306718
  • McCarthy, L.; Reas, C.; Fry, B. (2015). Getting Started with p5.js. Maker Media.
  • Meyer, J. (2022). Programming 101 : learn to code with the processing language using a visual approach. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991060892349806706
  • Reas, C.; Fry, B. (2014). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers (2 ed.). The MIT Press.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte