Text original
Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.
La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Text created with automatic translation
The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.
Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Desenvolupament d'Aplicacions iOS
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Jose Díaz Iriberri |
Objectius
Aquesta assignatura presenta una introducció al desenvolupament d'aplicacions mòbils basades en el sistema operatiu iOS. En el transcurs de l'assignatura s'ensenya a l'alumne quines són les diferents possibilitats que ofereixen els dispositius mòbils d'Apple i com es poden dissenyar i desenvolupar aplicacions per a aquests dispositius amb el llenguatge de programació Swift.
Resultats d'aprenentatge
- Desenvolupa aplicacions per a dispositius mòbils.
- Incorpora elements multimèdia a una aplicació per a dispositius mòbils.
- Dissenya interfícies adequades per a dispositius mòbils amb el sistema operatiu iOS.
- Coneix els llenguatges de programació i els entorns de desenvolupament d'aplicacions per al sistema operatiu iOS.
- Es mou amb desimboltura en l'ús general de les TIC, especialment en els entorns tecnològics propis de l'àmbit professional.
- Entén missatges orals i escrits de diferents tipologies de forma completa, expressats en català, castellà i anglès.
- Aplica els seus coneixements, la comprensió d'aquests coneixements i les seves capacitats de resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
- Conèixer les característiques, funcionalitats i estructura dels sistemes operatius, sistemes distribuïts i xarxes d'ordinadors, la qual cosa ha de permetre que s'utilitzin i s'administrin adequadament en el disseny i implementació d'aplicacions multimèdia.
- Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Continguts
- Introducció a iOS
- Eines i llenguatges de programació
- Xcode i Simulator
- Llenguatge Swift
- Arquitectura MVC i cicle de vida d'una aplicació
- Disseny de la UI
- View controllers i storyboards
- Table i collection views
- Persistència de dades
- Multimèdia i geolocalització
Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es fa sobre la base de:
- Examen/s (individual/s): 40 % de la nota
- Recull d'exercicis (individual): 30 % de la nota
- Pràctica d'iOS (per parelles): 30 % de la nota
Els alumnes que no passin l'avaluació continuada tenen l'opció de recuperar un 40 % de la nota mitjançant un exercici pràctic individual. Per aprovar el curs, la nota d'aquest exercici pràctic ha de ser igual o superior a 3,5.
Per aprovar l'assignatura s'ha d'haver presentat com a mínim la pràctica d'iOS.
Metodologia
Les sessions de classe consten d'una part teòrica d'explicació dels conceptes per part del professor i una part pràctica de resolució i correcció d'exercicis per part dels alumnes. Fora de l'horari de classe els alumnes han de fer el seguiment de l'assignatura, tant de la part teòrica com de la pràctica, per assolir els objectius d'aprenentatge.
Bibliografia
Bàsica
- Blasco Blanquer, E. (2015). Desarrollo de aplicaciones iOS con Swift. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001123910406718
- Keur, C., Hillegass, A. (2015). iOS Programming: The Big Nerd Ranch Guida (5 ed.). Big Nerd Ranch.
- Mathias, M., Gallagher, J. (2015). Swift Programming: The Big Nerd Ranch Guide (2 ed.). Big Nerd Ranch.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.