Instruction is in English for this subject. Consult course details in English.
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Producció de Videojocs
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
3
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | anglès | Joan Casas Roma |
Objectius
En aquesta assignatura s'exploren els fonaments de la producció de jocs. Els jocs digitals són uns dels artefactes digitals més complexos que es poden crear, ja que necessiten un ampli ventall d'especialistes (dissenyadors, artistes, programadors, etc.) i requereixen una planificació acurada. Convertir la idea d'un joc en un producte real implica seguir una colla de fases per idear i concebre'n la base, comprovar-ne la viabilitat i treballar una sèrie de fites que apropen la idea al producte final en cada pas.
Aquesta assignatura està dissenyada per donar una visió general de les principals fases, etapes i tasques implicades en la producció d'un joc digital. Els estudiants aprenen diferents tècniques utilitzades per idear i concebre jocs digitals, per preveure i planificar la quantitat de feina necessària per aconseguir fites concretes, i conèixer les decisions de gestió i d'organització claus relacionades amb la producció d'un joc digital. El mòdul implica tant analitzar casos de jocs digitals existents, com treballar el pla de producció d'un hipotètic joc ideat pels mateixos alumnes durant el transcurs de l'assignatura.
Aquesta assignatura implica fer exercicis regulars de lectura, escriptura i presentació.
Resultats d'aprenentatge
- Aprèn a planificar i gestionar el temps durant el desenvolupament d'un videojoc.
- Coneix les eines bàsiques de desenvolupament i gestió de videojocs.
- Sap comercialitzar el producte des d'un punt de vista professional.
- Coneix el procés d'avaluació i llançament d'un producte.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Conceptualitzar, dissenyar, implementar i avaluar interfícies i esquemes d'interacció que responguin a models estàndard d'avaluació.
- Conèixer els elements teòrics, les necessitats i els elements fonamentals per dissenyar jocs conceptualment.
Bàsiques
- Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Fonaments de disseny i creativitat del joc
- Fases de producció de jocs
- Proves de conceptes i prototips
- Metodologies de producció
- Models de monetització de jocs
- Playtesting i recerca d'usuaris
- Fonaments empresarials
- Anàlisi de casos de videojocs ja publicats i del seu procés de producció
Avaluació
- Assistència i participació en les classes (individual): 10 %
- Tasques, projectes i presentacions (individuals): 70 %
- Projecte de desenvolupament ràpid de videojocs (individual i en equip): 20 %
Els estudiants que no superin l'assignatura tenen l'oportunitat de recuperar el 40 % de la nota final mitjançant un segon lliurament, que correspon a algunes de les tasques previstes en el mòdul.
Metodologia
L'assignatura s'organitza tant en classes en forma de seminari com en sessions de taller.
En els seminaris es tracten els temes teòrics principals relacionats amb l'assignatura, i s'espera que els estudiants participin activament durant la classe i resolguin dubtes, facin exercicis, comparteixin projectes, etc.
En les sessions de taller, es posen en pràctica alguns dels temes tractats a les classes teòriques a través d'activitats individuals i en equip.
Com a part de les tasques de l'assignatura es demana als estudiants que ideïn un joc digital i que es plantegin com s'aplicarien al seu joc algunes de les etapes clau del cicle de producció. Això implica llegir, escriure i presentar part dels resultats a les companyes i companys de classe.
Bibliografia
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.