Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Programació Orientada a Objectes
Tipologia
Formació Bàsica (FB)
Curs
1
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | català | Joan Vancells Flotats |
Objectius
Aquesta assignatura complementa Fonaments de Programació des del punt de vista metodològic per adquirir una bona base de programació i permetre que l'estudiant es familiaritzi amb la metodologia d'orientació a objectes i sigui capaç d'afrontar problemes complexos i generar codi robust i reutilitzable.
També s'aprofundeix en el llenguatge Python des del punt de vista de la orientació a objectes, i es mostra com usar i implementar estructures de dades tals com diccionaris, piles, cues o llistes ordenades.
Resultats d'aprenentatge
- Coneix les estructures bàsiques de la programació.
- Desenvolupa programes utilitzant les estructures de dades més adequades d'un llenguatge de programació.
- Sap construir programes complexos de forma eficient.
- Adquireix i demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit multimèdia.
- Resol problemes mitjançant habilitats tècniques i recursos tecnològics.
- Defineix objectius d'aprenentatge propis i dissenya processos de desenvolupament coherents i realistes amb aquests objectius i amb el temps de què disposa.
Competències
Generals
- Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.
Transversals
- Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.
Continguts
- Programació modular: disseny descendent
- Diccionaris
- Introducció a la orientació a objectes (OO)
- Classes i objectes
- Mètodes
- Herència
- Entrada i sortida
- Implementació d'estructures de dades amb OO: piles, cues i llistes ordenades
Avaluació
L'avaluació es basa a fer un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen: l'assistència activa a l'aula; la participació en debats i en treballs dirigits en equip; la realització de proves objectives per escrit; la presentació i exposició de treballs individuals o de grup; la realització de problemes, de pràctiques amb ordinador, d'exercicis i de qüestions teòriques. La ponderació és la següent:
- Observació de la participació: 5 %
- Seguiment del treball realitzat: 10 %
- Proves específiques d'avaluació (exàmens): 40 %
- Prova 1: 10 %, no recuperable
- Prova 2: 30 %, recuperable (nota mínima: 3,5)
- Realització dels treballs o projectes requerits: 40 %
- Pràctica 1 (grups d'1 o 2): 20 %
- Pràctica 2 (grups d'1 o 2): 20 %
- Defensa pública de projectes: 5 %
Metodologia
Les classes són teoricopràctiques i s'explica la totalitat del temari que l'alumne ha de conèixer.
Es fa seguiment del treball a classe.
Per transmetre informacions generals sobre l'assignatura, per publicar documents relacionats i per consultar el suport virtual de l'assignatura s'utilitza el campus virtual.
Bibliografia
Bàsica
- Fernández, M. (2019). Introducción práctica a la programación con Python. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001118811506718
- Lutz, M., Ascher, D. (2013). Learn Python (2 ed.). O'Reilly.
- Trejos, O. & Muñoz, L. (2021). Introducción a la Programación con Python. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001120918106718
- Van Rossum, Guido (2017). Tutorial Python. Recuperat de http://docs.python.org.ar/tutorial
- Vancells, J., López, E. (1992). Programació: Introducció a l'algorísmica. Eumo Editorial.