Vés al contingut

Programació Orientada a Objectes

Text original

Aquesta assignatura s'imparteix en català. El text original d'aquest pla docent és en català.

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en catalán. El plan docente en español es una traducción del catalán.

La traducción al español está actualizada y es equivalente al original.

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Text created with automatic translation

The language of instruction of this subject is Catalan. The course guide in English is an automatic translation of the version in Catalan.

Automatic translation may contain errors and gaps. Refer to it as non-binding orientation only!

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Programació Orientada a Objectes

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJoan Vancells Flotats

Objectius

Aquesta assignatura complementa Fonaments de Programació des del punt de vista metodològic per adquirir una bona base de programació i permetre que l'estudiant es familiaritzi amb la metodologia d'orientació a objectes i sigui capaç d'afrontar problemes complexos i generar codi robust i reutilitzable.

També s'aprofundeix en el llenguatge Python des del punt de vista de la orientació a objectes, i es mostra com usar i implementar estructures de dades tals com diccionaris, piles, cues o llistes ordenades.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix les estructures bàsiques de la programació.
  • Desenvolupa programes utilitzant les estructures de dades més adequades d'un llenguatge de programació.
  • Sap construir programes complexos de forma eficient.
  • Adquireix i demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit multimèdia.
  • Resol problemes mitjançant habilitats tècniques i recursos tecnològics.
  • Defineix objectius d'aprenentatge propis i dissenya processos de desenvolupament coherents i realistes amb aquests objectius i amb el temps de què disposa.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Programació modular: disseny descendent
  2. Diccionaris
  3. Introducció a la orientació a objectes (OO)
    • Classes i objectes
    • Mètodes
    • Herència
    • Entrada i sortida
  4. Implementació d'estructures de dades amb OO: piles, cues i llistes ordenades

Avaluació

L'avaluació es basa a fer un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen: l'assistència activa a l'aula; la participació en debats i en treballs dirigits en equip; la realització de proves objectives per escrit; la presentació i exposició de treballs individuals o de grup; la realització de problemes, de pràctiques amb ordinador, d'exercicis i de qüestions teòriques. La ponderació és la següent:

  • Observació de la participació: 5 %
  • Seguiment del treball realitzat: 10 %
  • Proves específiques d'avaluació (exàmens): 40 %
    • Prova 1: 10 %, no recuperable
    • Prova 2: 30 %, recuperable (nota mínima: 3,5)
  • Realització dels treballs o projectes requerits: 40 %
    • Pràctica 1 (grups d'1 o 2): 20 %
    • Pràctica 2 (grups d'1 o 2): 20 %
  • Defensa pública de projectes: 5 %

Metodologia

Les classes són teoricopràctiques i s'explica la totalitat del temari que l'alumne ha de conèixer.

Es fa seguiment del treball a classe.

Per transmetre informacions generals sobre l'assignatura, per publicar documents relacionats i per consultar el suport virtual de l'assignatura s'utilitza el campus virtual.

Bibliografia

Bàsica

  • Fernández, M. (2019). Introducción práctica a la programación con Python. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001118811506718
  • Lutz, M., Ascher, D. (2013). Learn Python (2 ed.). O'Reilly.
  • Trejos, O. & Muñoz, L. (2021). Introducción a la Programación con Python. Recuperat de https://ucercatot.uvic-ucc.cat/permalink/34CSUC_UVIC/1nl2ep/alma991001120918106718
  • Van Rossum, Guido (2017). Tutorial Python. Recuperat de http://docs.python.org.ar/tutorial
  • Vancells, J., López, E. (1992). Programació: Introducció a l'algorísmica. Eumo Editorial.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte