Vés al contingut

Anglès per a les Ciències de la Salut

Titulació

Fisioteràpia

Assignatura

Anglès per a les Ciències de la Salut

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglès
G15, presencial, matíanglès
G16, presencial, matíanglès

Objectius

Anglès per a les Ciències de la Salut és una assignatura instrumental que permet als alumnes desenvolupar les habilitats de producció i comprensió de textos orals i escrits en llengua anglesa en el context de la fisioteràpia.

Els objectius específics són:

  • Promoure l'autonomia de l'alumne per llegir, escriure i entendre textos especialitzats en ciències de la salut i fisioteràpia.
  • Desenvolupar estratègies de comprensió lectora de textos.
  • Desenvolupar estratègies d'expressió escrita de textos.
  • Comprendre i desenvolupar presentacions orals acadèmiques.
  • Conèixer i utilitzar les estructures gramaticals, vocabulari i expressions del camp semàntic de les ciències de la salut i de fisioteràpia.

Per assolir aquests objectius es revisen estructures gramaticals, es treballen les habilitats de comunicació escrita i oral, i es tracta el vocabulari específic de les ciències de la salut.

Resultats d'aprenentatge

  • RA1. Porta a terme una presentació oral o role-play sobre aspectes de la professió amb fluïdesa i correcció gramatical. Explica i argumenta una opinió oralment o per escrit.
  • RA2. Reconeix i utilitza el vocabulari en les estructures gramaticals vinculades a la professió, l'entorn de treball, el pacient, el seu diagnòstic i tractament.
  • RA3. S'expressa per escrit sobre temes relacionats amb la professió amb el lèxic, les estructures i el registre adequats.
  • RA4. Utilitza els continguts d'un text científic o d'un article periodístic sobre temes de salut.
  • RA5. És capaç d'actuar en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.
  • RA6. Utilitza adequadament el llenguatge oral (verbal i no verbal) en la interacció personal i professional en català, castellà i anglès.
  • RA7. Elabora informes i documents escrits (principalment de caràcter tècnic) amb correcció ortogràfica i gramatical en català, castellà i anglès.
  • RA8. Comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions.
  • RA9. Comprèn escrits en anglès de manera global i selectiva i documents de l'àmbit de la fisioteràpia i de les ciències de la salut.

Competències

Específiques

  • Comunicar-se amb els pacients/usuaris, amb l'entorn significatiu o família i amb altres professionals, gestors o administradors. Utilitzar un registre i un canal de comunicació adient a les necessitats i característiques de l'interlocutor i del context comunicatiu.
  • Incorporar la investigació i l'aprenentatge permanent en la pràctica professional a través de la utilització de la millor evidència disponible i de la formulació de qüestions a partir de la pròpia i informar i dissenyar projectes d'investigació.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per transferir el coneixement a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents i de recerca.
  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris, complexos i en xarxa, ja siguin presencials o virtuals.

Continguts

Vocabulari

  1. Què és la fisioteràpia
  2. El cos humà
  3. Accidents
  4. Aparell respiratori
  5. Rehabilitació i geriatria

Gramàtica

  1. Preguntes
  2. Formació de paraules
  3. Verbs modals
  4. Habilitats de llengua aplicada

Avaluació

Segons la Normativa acadèmica dels estudis de grau de la UVic-UCC només hi ha una convocatòria oficial que contempla dos períodes diferents d'avaluació:

  • Període ordinari, que té lloc de forma integrada al procés formatiu i durant el període lectiu.
  • Període d'avaluació complementària, en el qual es pot avaluar l'estudiant altra vegada d'aquelles tasques, activitats o proves que no hagi superat satisfactòriament en el marc del primer període.

Període ordinari

Avaluació continuada de les activitats dutes a terme per l'estudiant a través de:

  • Test 1 i test 2: 30 %; recuperables
  • Physiotherapy through content test. Prova de comprensió lectora i anàlisi d'articles de ciències de la salut: 10 %
  • Listening tests. Proves de comprensió oral: 25 %
  • Writing tasks. Producció de treballs escrits: 10 %. Els treballs presentats han de ser inèdits i elaborats per l'estudiant; recuperables
  • Project presentation. Presentació oral d'un projecte de recerca: 20 %
  • Participació a classe: 5 %

La nota mínima necessària per aprovar l'avaluació contínua és d'una puntuació mitjana de 4,5 sobre 10 de les proves 1 i 2. Si s'aprova l'avaluació contínua, la nota final de l'assignatura és la mitjana de les qualificacions obtingudes en totes les activitats avaluades.

Període d'avaluació complementària

Si s'obté una mitjana de 4,5 sobre 10 de les proves 1 i 2, se'n pot repetir una o totes dues durant el període de recuperació.

La nota final del curs és la mitjana de les qualificacions finals obtingudes en les activitats avaluades durant el període d'avaluació formativa i el període de recuperació.

Important

El plagi o la còpia del treball aliè es penalitzen a totes les universitats i, segons la Normativa de drets i deures dels estudiants de la Universitat de Vic, constitueixen faltes greus. És per això que en el transcurs d'aquesta assignatura qualsevol indici de plagi o apropiació indeguda de textos o idees d'altres persones (siguin autors, Internet, o company de classe) es tradueix de manera automàtica en suspens.

Per citar de manera apropiada textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca de la UVic.

Metodologia

L'assignatura s'estructura en quatre components:

  1. Sessions amb el grup classe: docència dirigida a tot el grup per transmetre i treballar els continguts de l'assignatura.
  2. Sessions de treball dirigit: són sessions amb la meitat del grup en què es treballen els continguts des d'un punt de vista pràctic i focalitzat.
  3. Tutories: són sessions en què es fa el seguiment acadèmic de l'assignatura. Poden ser individualitzades o en grup.
  4. Treball personal: és el temps que dedica l'estudiant a preparar i fer les activitats proposades en el pla de treball.

El pla de treball és l'eina que permet a l'estudiant planificar el treball que ha de fer.

Bibliografia

Bàsica

  • Bradley, Robin A. (2004). English for Nursing and Health Care. McGraw.
  • Mann, Malcom, Taylore-Knowles, Steve (2011). Destination B2. MacMillan.
  • Murphy, Raymond (2010). English Grammar in Use (3 ed.). Cambridge University Press.
  • Smiley, Jim, Masui, Michiyo, Asano, Toaoki (2014). Therapy Care. Perceptia Press.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte