Vés al contingut

Consell de Direcció

Consell de Direcció de la Universitat

El Consell de Direcció de la Universitat és l'òrgan de govern col·legiat de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya pel que fa a les qüestions acadèmiques i econòmiques. El Consell de Direcció de la Universitat i tots els seus membres actuen d'acord amb les directrius que estableix el Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Composició

El rector, que el presideix, els membres de la Junta de Rectorat, els degans de les facultats, els directors de les escoles i el director de la Fundació Universitària Balmes. La Secretaria General actua de Secretaria del Consell.

Funcions

  • Aprovar els plans d’estudis, el Pla Docent i el Pla de Recerca.
  • Aprovar el projecte de pressupost per ser elevat al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i els criteris bàsics amb els quals es confeccionarà els pressupost de cada centre i servei.
  • Aprovar el calendari acadèmic i d’activitats.
  • Aprovar la Normativa Acadèmica de la UVic-UCC.
  • Aprovar els reglaments i les normatives específiques dels centres docents, serveis, centres d’investigació i instituts universitaris d’investigació.
  • Aprovar els programes d’avaluació de la qualitat.
  • Aprovar els nomenaments dels membres de la Comissió de Doctorat i els programes de doctorat.
  • Avaluar la liquidació del pressupost per tal de preparar el següent.
  • Coordinar les necessitats de personal dels centres i serveis.
  • Definir les orientacions generals sobre els preus.
  • Definir les polítiques de promoció, difusió i comunicació.
  • Estudiar les propostes d’implantació de nous ensenyaments i elevar-les, si escau, al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
  • Estudiar les propostes de creació o supressió de centres, departaments i serveis i sobre la integració, associació o vinculació d’altres centres a la UVic-UCC i elevar-les al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
  • Planificar i coordinar el desenvolupament de les activitats acadèmiques docents, culturals i de recerca.
  • Assistir el rector en tots aquells afers que sotmeti a la seva consideració.
  • Atendre totes aquelles qüestions de la seva competència contemplades en les Normes d'Organització i Funcionament.
  • Programar la distribució dels espais de la Universitat per al correcte desenvolupament de l'activitat acadèmica.
  • Aprovar les propostes de distincions i elevar-les al Patronat de la Fundació Universitària Balmes / Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. 

Consell de Direcció del Centre

El Consell de Direcció del Centre és l’òrgan col·legiat de govern de cada facultat o escola de la Universitat de Vic.

Composició

El Consell de Direcció del Centre està constituït pel degà/ana o director/a del centre, que el presideix, els caps d’estudis, els directors de departament i altres càrrecs de l'estructura organitzativa del centre. Els membres del Consell de Direcció de Centre són nomenats pel rector a proposta del degà/ana o director/a.

Funcions

  • Elaborar les normatives específiques del centre, i elevar-les, per a la seva aprovació, al Consell de Direcció de la Universitat.
  • Elaborar, per a cada curs acadèmic, el corresponent pla docent d’acord amb les directrius generals aprovades per la UVic.
  • Proposar la implantació de nous ensenyaments i elaborar-ne els plans d’estudis així com les reformes necessàries dels plans d’estudis vigents.
  • Organitzar i regular la participació de departaments i personal acadèmic en el Pla de Recerca de la UVic.
  • Elaborar la normativa específica d’admissió d’estudiants del centre que complementi la general de la UVic i elevar-la per a la seva aprovació al Consell de Direcció de la Universitat.
  • Elaborar el projecte anual d’activitats del centre.
  • Proposar la creació, modificació o supressió de departaments.
  • Sol·licitar la creació, modificació o supressió de places de personal i la dotació de recursos materials, d’acord amb les necessitats del centre.
  • Nomenar els delegats del centre en els òrgans pertinents.
  • Elaborar cada curs acadèmic una memòria acadèmica, un informe de gestió i els informes establerts en les presents Normes d'Organització i Funcionament.
  • Elaborar el pressupost del centre i gestionar-lo després de la seva aprovació, d’acord amb els criteris generals establerts per la UVic i les directrius de la gerència.
  • Nomenar representants del centre en totes aquelles instàncies en què sigui requerida aquesta representació.
  • Proposar al rector el nomenament de professors honoraris. 

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte