Vés al contingut

L’Escola Pia i la UVic fan recerca conjunta sobre innovació pedagògica a l’escola

L’Escola Pia i la UVic fan recerca conjunta sobre innovació pedagògica a l’escola

Un equip d’investigadors de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, que pertanyen als grups de recerca Atenció a la Diversitat (GRAD) i el de Recerca Educativa (GREUV), lideren una iniciativa de recerca sobre el SUMMEM, el projecte de l’Escola Pia que vol donar respostes educatives reals als reptes de la societat del segle XXI i a la missió que té encomanada la institució, apostant per l’aprenentatge interdisciplinari, inclusiu, per competències i cooperatiu. El conveni de col·laboració l'han signat aquest matí el rector de la Universitat, Jordi Montaña, i el secretari general de les Institucions Educatives de l'Escola Pia de Catalunya, Antoni Burgaya.

Amb el nom d' “Aprenem del SUMMEM”, aquesta recerca conjunta busca avaluar i reflexionar sobre les innovacions que s’introdueixen a l’aula através del progjecte Summem, estrènyer lligams entre els diferents nivells del món educatiu i empoderar les escoles a fer recerca sobre les innovacions aplicades.

Els investigadors de la UVic analitzaran  set escoles i orientaran un equip de 14 persones vinculades a la institució per tal que puguin estendre la recerca a la resta d’escoles de la xarxa. “Aprenem del SUMMEM” és un projecte quantitatiu i qualitatiu, i en el resultats es recolliran les opinions de pares i mares, educadors i alumnes. La voluntat, quan acabi el projecte, és que les dades quedin recollides en una tesi doctoral.
 
SUMMEM, Aprèn i conviu

Aquest curs 2017-2018, més de 8.275 nens i nenes de diferents etapes educatives de les 19 escoles treballen amb el SUMMEM, una iniciativa pedagògica renovadora que implica ja a 556 educadors i educadores. Es treballa amb itineraris interdisciplinaris (diferents matèries alhora) i sempre amb una estructura d’aprenentatge cooperatiu. Aquests itineraris es fan a partir de metodologies molt concretes com ara la resolució de problemes, l’aprenentatge servei, el treball per projectes i la investigació/recerca.

En quatre cursos, els 20.000 alumnes de l’Escola Pia treballaran segons aquesta metodologia, que busca que l’alumne es prepari per a la vida real principalment en tres sentits: motivació, treball en equip i aprendre a pensar.

Fa dos anys es va fer una prova pilot amb 600 alumnes de set centres. Aquest curs s’aplica en un mínim del 50% de l’horari escolar a Educació Infantil i un mínim del 25% a Educació Primària i Secundària.    

Share in social networks:

Notícies

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’

La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...

Meritxell Mondejar, Montserrat Vall i Anna Bonafont

Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys

Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...

Gemma Fuster

Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat

Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...

Representants del consorci del projecte PROCON, a la UVic-UCC

Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran

La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte