El Departament d’Ensenyament incorpora el domini “uvic.cat” en l'avaluació de les aplicacions educatives del portal Toolbox
El professorat i els estudiants dels graus de Mestre en Educació Primària i Mestre en Educació Infantil de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya podran ser avaluadors de les aplicacions educatives de Toolbox. Així ho van anunciar els tècnics de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament, Ramon Pavia i Ricard Garcia, durant el taller que va tenir lloc aquest dimarts a la UVic, organitzat pel CIFE.
Toolbox és un repositori d’aplicacions fetes per docents i al servei de la docència, que té per objectiu promoure l’ús de les apps educatives, compartir i debatre metodologies mlearning i crear una comunitat de pràctiques que enriqueixi la plataforma amb noves aplicacions i experiències d’ús. Toolbox ofereix a la comunitat educativa una mostra molt diversa d’aplicacions, classificades per edats, etapes, matèries i tipologia de recurs. També conté un apartat d’experiències associades a les aplicacions, fet que el distingeix d’altres repositoris.
Una de les característiques de Toolbox és que són els mateixos docents els que avaluen la validesa de les aplicacions. Fins ara aquesta tasca només es podia portar a terme des del domini xtec.cat i, gràcies a l’acord a què han arribat la UVic i el Departament d’Ensenyament, també es podrà portar a terme des del domini uvic.cat.
Segons van explicar els tècnics de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament, ja hi ha més de 750 apps avaluades, amb prop de 1400 avaluacions diferents.
A la xerrada-taller hi van assistir prop de 80 persones entre estudiants universitaris, professorat de secundària i de la FETCH. També hi va participar la professora de la Facultat Marta Marimon, coordinadora del curs online “did@TIC: Innovació Educativa amb el Suport de les TIC”, que organitza el CIFE.
Notícies
Un projecte de recerca de la UVic impulsa l'alfabetització mediàtica a través del videojoc ‘Data Defenders’
La UVic-UCC ha participat en el desenvolupament del videojoc Data Defenders, una eina educativa innovadora dissenyada per promoure l'alfabetització mediàtica entre els joves d'11 a 16 anys, finançada pel programa European Media and Information Fund (EMIF), que forma part del projecte de recerca internacional...
Un llibre d'Anna Bonafont i Montserrat Vall recull l'evolució dels estudis d’Infermeria a Vic, que compleixen 50 anys
Anna Bonafont i Montserrat Vall van presentar ahir al Paranimf de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) el llibre Història dels estudis d’Infermeria a Vic, que deixa constància de l’evolució de la Infermeria al llarg de la història de la...
Projectes coliderats per quatre investigadores vinculades a la UVic-UCC obtenen finançament de La Marató 3Cat
Aquest dijous la Fundació 3Cat ha lliurat els diplomes als projectes que finançarà en el marc de La Marató 3cat 2023, dedicada a la “Salut sexual i reproductiva”. Entre els 26 projectes seleccionats, n'hi ha quatre que estan coliderats per investigadores que exerceixen docència o...
Un projecte europeu coordinat per la UVic-UCC estudiarà com millorar l’atenció a la incontinència urinària a les residències de gent gran
La incontinència urinària afecta més de 55 milions de persones a tot Europa. A les residències de gent gran la pateixen més del 60-75 % dels residents. Considerada tradicionalment com una síndrome geriàtrica, repercuteix en la qualitat de vida (física, emocional i social) de les...