El conjunt de les accions i iniciatives formatives, a mitges entre el treball i la formació, que tenen per objecte la qualificació dels treballadors en regim d’alternança de l’activitat laboral en una empresa, amb la activitat formativa rebuda en el marc del sistema de formació professional.
Àustria, Dinamarca, Alemanya, Suïssa entre altres.
La persona interessada s’adreça a l’empresa. Un cop contractada, l’empresa ofereix la formació al treballador/a, que es completa amb la formació d’un centre educatiu associat. Les cambres supervisen aquest procés i validen la formació.
El model FP dual és absolutament majoritari, amb un paper rellevant de l’empresa . S’obté un certificat oficial que permet inserir-se al món laboral o seguir estudiant el Batxillerat Professional, per accedir posteriorment a les Escoles Superiors de FP o a les universitats tècniques. La formació és finançada entre la confederació, el govern regional -cantó- i les empreses. Les pràctiques són remunerades i el 80% de l’alumnat que finalitza FP és contractat per la mateixa empresa on va realitzar les pràctiques.
En principi sí, tot i que hi ha famílies professionals o especialitats que compten amb un major interès per part del sector empresarial per col·laborar amb la FP Dual.
RD 1529/2012 de 8 de novembre. Resolució EDU/2085/2020, de 20 d'agost, d’organització de la formació en alternança en els ensenyaments de formació professional inicial.
Quantes hores setmanals pot representar la formació en el centre més l'activitat en l'empresa?Obrir/Tancar
Com a criteri general, es recomana no sobrepassar les 40 h./setmanals.