Vés al contingut

Sistemes de videoconferència

Els sistemes de videoconferència són eines que permeten crear un entorn d’aprenentatge i comunicació en temps real via Internet. A través d'aquestes podràs seguir les classes virtualment, fer reunions i tutories amb la possibilitat de veure la gravació posterior. Entre les seves funcions destacades hi ha la de compartir pantalla amb la resta d’assistents, escriure en una pissarra compartida i comentar treballs directament en línia.

Consells pràctics per assistir a una videoconferència
  • Situa’t en un espai tranquil, amb el mínim de soroll possible.
  • Tingues a mà l’enllaç per a accedir a la videoconferència.
  • Entra a la sessió 15 minuts abans, sobretot el primer cop.
  • Verifica que tinguis una bona connexió web: pots utilitzar aquest medidor de velocitat - l’ideal és tenir un mínim de 2M de velocitat.
  • Et recomanem utilitzar el navegador web Mozilla Firefox (tant en ambients Mac com Windows) ja que acostuma a donar bon suport per a comunicacions en temps real a la web. Altres navegadors com ara Internet Explorer, Microsoft Edge o Safari també funcionaran, però Firefox oferirà millor àudio en condicions de menor ample de banda.
  • Utilitza el navegador web suggerit (Firefox) però en cas de tenir-hi alguna dificultat, pots obrir l’enllaç de la videoconferència des d’un altre navegador.
  • Permet al sistema de videoconferència executar les aplicacions que et vagi sol·licitant.
  • Comprova el funcionament òptim de l’àudio i la veu.
  • El fet de no disposar de micròfon o webcam no t’imperdirà participar a la sessió: comunica-ho al professorat amb anterioritat.
  • En cas de connectar-te des del mòbil, descarrega’t prèviament l’aplicació del sistema de videoconferència que hauràs d’utilitzar.
  • Si has d’activar la càmera, tingues en compte el fons que es visualitzarà a darrere teu.
  • Prepara’t els materials (físics i digitals) que puguis necessitar durant la classe.
  • En cas de tenir problemes tècnics, ja sigui per a escoltar l’explicació, utilitzar el micro o la càmera, utilitza el xat per comunicar-ho al professor.
  • En cas de no poder entrar a la sessió, comunica-ho al professorat a través dels mitjans proporcionats a l’assignatura: fòrum, correu intern...
  • Segueix les normes d’ús de paraula proposades pel professorat: pots utilitzar l’eina de sol·licitar la paraula (mà aixecada).
  • Apaga el micro en cas que no hagis d’intervenir.
  • Pren nota de qualsevol detall important.
  • Posteriorment a la sessió en directe, en cas que el professorat l’hagi enregistrat,podràs accedir a la gravació.

A continuació, t’expliquem les 2 eines de videoconferència que durant el curs 2020-2021 la UVic-UCC ha establert per a la realització d’aquest tipus d’activitats:

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte