Entre Alicias y espejos: el mediador en la educación literaria
Sala Segimon Serrallonga, Masia de la Torre dels Frares
12 d’abril a les 19 h. Conferència inaugural del FLIC Vic. Festival de literatura i arts infantil i juvenil.
12 d’abril a les 19 h. Conferència inaugural del FLIC Vic. Festival de literatura i arts infantil i juvenil.
A càrrec de Rosa Tabernero Sala, Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación, Universidad de Zaragoza. (rostab@unizar.es)
Presentació de Vanesa Amat, professora de Didàctica de la llengua i la literatura infantil a la UVic-UCC i doctora en Didàctica de la literatura per la UAB, i Magalí Homs, directora del FLIC.
En l’educació literària la figura del mediador té una rellevància especial. En aquest context, la conferència planteja una reflexió sobre tres qüestions fonamentals: per què llegir, com llegir i què llegir. Aquests tres eixos defineixen el contingut de la nostra proposta: la identitat de l’acte de llegir, com incorporar la lectura literària en els contextos educatius i quines són les claus per fer una selecció d’obres adequada en la formació dels lectors literaris.
Rosa Tabernero Sala és professora titular de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universidad de Zaragoza, investigadora responsable del grup de recerca consolidat Educación para la Lectura Literatura Infantil y Juvenil y construcción de identidades i directora del màster propi en Lectura, libros y lectores infantiles y juveniles. Dirigeix la col·lecció de Prensas Universitarias de Zaragoza [Re]pensar
la educación. És autora de monografies i articles sobre el discurs literari infantil i juvenil, des dels estudis teòrics d’anàlisi del discurs fins a les propostes d’investigació vinculades a l’Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Universitat. En l’actualitat forma part de l’equip d’investigadors del projecte d’investigació Los espacios virtuales para la promoción del libro y la lectura.
la educación. És autora de monografies i articles sobre el discurs literari infantil i juvenil, des dels estudis teòrics d’anàlisi del discurs fins a les propostes d’investigació vinculades a l’Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Universitat. En l’actualitat forma part de l’equip d’investigadors del projecte d’investigació Los espacios virtuales para la promoción del libro y la lectura.
Activitat coorganitzada amb: FLIC, Tantàgora i CIFE. Centre d’Innovació i Formació en Educació.
Hi col·labora: GRELL. Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura. UVic-UCC.