El grup de recerca TRACTE dissenyarà la marca territorial del Vendrell
El grup de recerca de Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE) de la UVic-UCC crearà la marca de ciutat del Vendrell. El professor de la Universitat i investigador del grup Jordi de San Eugenio s’encarregarà de liderar el projecte, que va presentar oficialment ahir a l’ajuntament de la capital del Baix Penedès. San Eugenio va estar acompanyat per la regidora de Turisme, Eva M. Serramià, i pel vicedegà de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic-UCC, Xavier Ginesta.
San Eugenio treballarà amb la resta de components de TRACTE per crear un concepte i definir una identitat que representi el Vendrell. Un cop s’hagin concretat aquests dos ítems, l’equip de la UVic-UCC confeccionarà una imatge que permeti projectar la ciutat a l’exterior i que, al mateix temps, la identifiqui a nivell intern. Els investigadors es documentaran, faran entrevistes als diversos agents socials del municipi i elaboraran enquestes obertes a tota la població per assegurar-se que la marca sigui un reflex fidel de la ciutat. “Volem que estigui construïda de baix a dalt”, va explicar San Eugenio, que creu que el procés ha de ser “democràtic i ha de permetre que tothom vagi a la una”.
San Eugenio va presentar el projecte a la resta de grups municipals abans de fer-lo públic davant dels mitjans de comunicació. En aquest sentit, Serramià va destacar la bona acollida que va tenir entre els partits de l’oposició i va pronosticar que la nova marca “tindrà un recorregut llarg, que anirà més enllà d’aquesta legislatura”. Al seu torn, Ginesta també va voler posar en valor “la receptivitat” de totes les formacions i va subratllar la transversalitat del projecte. A més, el vicedegà de la FEC va repassar la trajectòria en el camp del branding territorial del grup TRACTE, que ja ha dissenyat les marques d’altres ciutats com Vic o Figueres.