La UVic-UCC inaugura l’exposició del projecte Parelles Artístiques
El vicerector de Relacions Internacionals i Formació Contínua de la UVic-UCC, Joan Masnou, i la degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), Mireia Subirana, van inaugurar ahir l’exposició del projecte Parelles Artístiques a l’Espai Vernis del Campus Miramarges. La iniciativa, que impulsa la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPO), ha permès als usuaris del centre amb inquietuds artístiques crear una obra d’art al costat d’un artista professional. “Els artistes esdevenen uns agents al servei de l’educació i la cohesió social”, va assegurar el vicerector durant la inauguració. La degana de la FSCB va destacar, al seu torn, el “compromís de la Facultat amb la salut mental”.
L’Espai Vernis acull les 17 obres que han elaborat les parelles que han participat al projecte. Els usuaris de la FCMPO tenen diagnosticada alguna malaltia relacionada amb la salut mental i “iniciatives com la de les Parelles Artístiques reforcen la seva autoestima”, segons Neus Vila, representant del centre i responsable del projecte. Una de les parelles, composta per l’usuari de la FCMPO Jordi Bardolet i per la voluntària Gràcia Ferrer, va relatar la seva experiència. Bardolet va assegurar que el projecte ha ajudat a millorar la seva qualitat de vida i va remarcar la importància de “saber expressar el que sents”. Ferrer, per la seva banda, va explicar que “el procés creatiu és més important que el resultat final”. “L’artista és en Jordi, jo només sóc una metgessa”, va afirmar la voluntària, que creu que “malgrat les dificultats de treballar a quatre mans, hem sabut trobar moltes coses que ens uneixen”.
L’exposició de les Parelles Artístiques es podrà visitar fins al 15 de juliol, de les nou del matí a les vuit del vespre. La mostra s’emmarca en el programa d’intercanvi ‘Artool’, una iniciativa de la Universitat d’Estiu de la UVic-UCC. El projecte aplega 27 estudiants de Treball Social de la University of Derby del Regne Unit, de la belga Artevelde Hogeschool i de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa. A banda dels de la mateixa UVic-UCC, també hi ha alumnes de Finlàndia i Hongria. Els estudiants participaran en diversos tallers de diferents tècniques artístiques que contribueixen a la transformació social i combaten l’exclusió de les persones amb discapacitat.