Queralt Miró Catalina, nova doctora de la UVic-UCC

Queralt Miró Catalina defensa de tesi

Queralt Miró Catalina, nova doctora de la UVic-UCC

El dia 9 de setembre, en el marc del programa de doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Queralt Miró Catalina, titulada Avaluació de l'impacte de la Intel·ligència Artificial en l'àmbit de la salut i validació d'un algorisme d’Intel·ligència Artificial per la lectura de radiografies de tòrax en l'àmbit d'atenció primaria i dirigida pel Dr. Josep Vidal Alaball i el Dr. Jordi Solé Casals.

El tribunal, format pel Dr. Antoni Sisó Almirall de la Universitat de Barcelona, la Dra. Irene Román Dégano de la UVic-UCC i el Dr. José Fernández Sáez del Institut Català de la Salut, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude i Menció Industrial.

En paraules de la doctora, “la tesi es centra en els coneixements i percepcions respecte l’ús de la Intel·ligència Artificial (IA) en l’àmbit de la salut així com en l’avaluació d’un algorisme d’IA per la lectura de radiografies de tòrax. Aquests estudis han estat fonamentals per poder conèixer les àrees amb més reticència i les àrees amb més esperança, per tal de crear estratègies d’apropament de la IA a la població, disminuir-ne la desconfiança, millorar-ne l’acceptació i assegurar-ne el seu ús. D'altra banda, s'ha comprovat la importància de desenvolupar validacions externes per tal de avaluar la capacitat d'algorismes en entorns reals i amb dades reals i, a més, per identificar-ne els camps de millora”.

La tesi doctoral contribueix als objectius de desenvolupament sostenible 3, 5 i 10.