Pasar al contenido principal

Linkedin

www.linkedin.com


És una plataforma d'interacció de professionals que intercanvien experiències per millorar la seva praxi laboral. És més indicada per adreçar-te a persones que ja han iniciat la seva vida laboral que no pas a les que volen iniciar estudis universitaris.

El portal permet a les institucions crear una pàgina d'empresa, també ofereix l'opció de crear una pàgina destinada especialment a universitats, crear grups d'interès al voltant d'iniciatives o projectes concrets i tenir un perfil professional individual. És una xarxa en la qual es poden fer o respondre preguntes, publicar o buscar llocs de treball, etc.

A grans trets Linkedin és:

  • Una xarxa social orientada al món professional
  • Un espai dedicat a l'establiment, manteniment i evolució de contactes professionals
  • Una plataforma d'oferta i demanda de talent

Permet a les persones usuàries:

  • Introduir-­hi el seu CV i dissenyar un perfil propi amb la finalitat de mostrar experiències de treball i habilitats professionals
  • Trobar llocs de treball i oportunitats de negoci

Permet a les empreses:

  • Mantenir converses amb persones interessades en la institució
  • Donar-­se a conèixer
  • Fer enquestes i publicar publicitat

Per a què serveix la pàgina d'universitat?

La pàgina d'universitat és el lloc on es mostra què té d'especial la nostra institució acadèmica des dels punts de vista social i cultural. Permet mantenir converses amb persones interessades en la  universitat, com antics alumnes, estudiants actuals, pares i mares, estudiants potencials i treballadors/es.

Què són i per a què serveixen les pàgines de productes?

Són extensions de la pàgina d'universitat. Estan pensades per destacar certs aspectes de la nostra institució i afegir-hi els missatges destinats a segments de públic concrets amb els quals vulguis compartir-­los. Exemples de pàgines de producte per la nostra institució: d'un grau, un grup de recerca, una càtedra, formació contínua, etc.

Per a què serveixen els grups?

Els grups de Linkedin poden ser oberts o tancats i serveixen per compartir opinions i continguts sobre un tema o entre professionals d'un mateix sector. Als grups tancats s'hi accedeix per invitació. En qualsevol cas, la privacitat dels continguts del grup està garantida, ja que la seva pàgina no és indexable.

  1. Com gestiono els grups a Linkedin?

    Pots crear un grup per departament, servei o marca i designar una persona administradora-­propietària comuna per a tots els grups de l'organització, que atorga drets d'administrador a cada subgrup departamental.

    Tanmateix, com en totes les eines de xarxa social, es tracta de fomentar una gestió descentralitzada que garanteixi la viabilitat del sistema.

  2. Com gestiono els apartats d'un grup a Linkedin?

    • Resum. Recomanem publicar­-hi continguts que aportin un valor alt.
    • Debats
    • Notícies. Publicació a través d'un canal de continguts (feed).
    • Ocupació. Anuncis de feina.
    • Subgrups
    • Gestió del grup i altres aspectes

    Cal promoure els grups en entorns externs (blog, Facebook, Twitter...), ja que Linkedin no en facilita gaire la difusió.

  3. Estratègies de gestió de continguts

    • Fer promoció pròpia del grup (en un blog, fòrums, etc.).
    • A l'apartat de "Notícies", es pot automatitzar la publicació de continguts procedents d'altres repositoris i xarxes (principalment de Twitter, blogs, Facebook...) a través d'RSS. Per no saturar el canal, es recomana publicar manualment només les notícies o informacions relacionades amb el departament o servei. Així s'aconsegueix oferir continguts més especialitzats als seguidors d'aquest grup.
    • Com que els debats al voltant de temes es vehiculen a través del blog, a Linkedin es publiquen de manera manual i a l'apartat de "Resum". Tothom qui segueix el grup rebrà un correu electrònic d'avís automàtic cada cop que les persones administradores introdueixin un nou tema de debat.

Perfil personal/professional. Recomanacions

  • El perfil personal pertany a la persona treballadora.
  • Cal indicar la pertinença a l'empresa i les dades de contacte.
  • Cal mantenir la fotografia de perfil actualitzada. Ha de ser de bona qualitat i adequada.
  • La fotografia de portada pot ser institucional (la UVic facilita una galeria d'imatges institucionals).
  • Cal incloure-hi tota la informació professional rellevant.
  • Cal incloure-hi vídeos i presentacions que ajudin a conèixer-te.
  • És recomanable fer un esforç creatiu en la presentació curta.
  • Es recomana desenvolupar l'apartat d'aptituds i coneixements.
  • És millor incloure al perfil totes les dades de contacte.
  • És recomanable seguir empreses interessants.
  • Cal escollir els grups més adequats.
  • Utilitzar paraules clau millora el posicionament.
  • És recomanable personalitzar l'URL.
  • Cal fer publicacions periòdiques i adequades.
  • Es recomana interactuar en les publicacions d'altres persones.
  • És convenient obtenir recomanacions.
  • Buscar contactes d'interès millora les connexions.
  • És convenient difondre el perfil pels mitjans oportuns (a les teves xarxes, a la signatura del correu electrònic...)

Com creo xarxa?

  • Incloent la UVic com a institució de la teva formació i/o vida laboral.
  • Convidant a antics alumnes o treballadors/es a incloure la UVic al seu historial de Linkedin.

Contacta con nosotros

Si tienes alguna duda, tenemos la respuesta

Contacto