Emergència climàtica: reinici del sistema

L'exposició "Emergència climàtica: reinici del sistema" es va presentar a mitjans de febrer de 2024 en el marc del Programa d’activitats del curs 2023-2024 per l’emergència climàtica a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

L'objectiu de la mostra bibliográfica és el de fer reflexionar sobre el canvi climàtic, el seu impacte i la urgència d'actuar.

La setmana del 4 al 10 de març de 2024, la biblioteca va participar en el programa d’actes que la UVic-UCC va organitzar amb motiu de la celebració del dia internacional de les dones amb tres activitats:

• La cinquena edició de la Setmana Lila a la #bibliouvic.
  • Una girada de cartel·les dins l'exposició Emergència climàtica: reinici del sistema amb la participació de diverses persones vinculades a la universitat.
  • La participació en un pòdcast a l'aire lliure organitzat per la Comissió de Gènere de la colla castellera de la UVic, els Emboirats.

Biblioteca del Campus de Miramarges (Febrer 2024 - Maig 2024)

Quina pot ser la causa de la manca de reacció davant del perill?:

No percebre'l?
No poder-se moure?
La por?
La incredulitat?...

Els grans reptes no solen tenir solucions senzilles; tot i així, podríem assegurar que el primer pas, en moltes ocasions, és saber que s'està davant d'un desafiament. En el cas de l’emergència climàtica, més enllà de discursos i reunions d’alt nivell i tenint en compte els resultats obtinguts, no hem començat a caminar.

Són moltes les ficcions apocalíptiques a les quals acaba apareixent un heroi o un avenç científic per resoldre la situació. És això el que estem esperant?

Ens toca fer d'heroïnes i mobilitzar-nos en cos i pensament per tal d’evitar el desastre. Tapar-nos els ulls amb les mans no ens farà invisibles per molt que hi hagi qui ho assegura.

Els títols que presentem aquí poden ajudar-nos.

Aquesta mostra bibliogràfica es presenta en el marc del Programa d’activitats del curs 2023-2024 per l’emergència climàtica a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Fotografies de l'exposició

El 6 de març a les 12:45h es va celebrar l'acció de gir de cartel·les de l'exposició "Emergència climàtica: reinici del sistema". Les frases seleccionades extretes de cada llibre van girar i canviar de color, del verd al lila. Les noves frases vinculaven ecologia amb feminisme, quedant d’aquesta manera integrades com a extensió de l'exposició de la Setmana Lila a la #Bibliouvic.

En aquesta acció reivindicativa hi van participar diverses persones relacionades amb les dues temàtiques, que van llegir les frases de les cartel·les i van compartir amb nosaltres diverses reflexions personals sobre la temàtica de l'exposició:

Si tens algun dubte, tenim la resposta