Text traduït
Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.
La traducció al català està desactualitzada.
Texto traducido
Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.
La traducción al español está desactualizada.
¡Consulta preferentemente el texto original!
Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!
Original text
This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.
Titulació
Administració i Direcció d'Empreses
Assignatura
Màrqueting Internacional
Tipologia
Optativa (OP)
Crèdits
6,0
Semestre
1r
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G25, presencial, tarda | anglès | Gozde Erdogan |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)
- 8. Treball digne i creixement econòmic
Objectius
Aquesta assignatura pretén oferir als estudiants un marc per al desenvolupament i la implementació de programes de màrqueting internacional. En conseqüència, els estudiants aprenen marcs conceptuals rellevants per abordar les cinc decisions de gestió relacionades amb el procés de màrqueting global:
- Si internacionalitzar-se.
- Decidir a quins mercats entrar.
- Decidir com entrar al mercat exterior.
- Dissenyar el programa de màrqueting global.
- Implementar i coordinar el programa de màrqueting global (Hollensen, 2012).
Resultats d'aprenentatge
- Explica el paper del màrqueting global a l'empresa.
- Identifica els motors per a la integració global i la capacitat de resposta del mercat.
- Participa en el debat sobre les diferents maneres d'internacionalitzar la cadena de valor.
Competències
Generals
- Mostrar capacitat d'adaptació a contextos i realitats empresarials i socials canviants en el marc d'un entorn global.
Específiques
- Analitzar i comprendre el funcionament del mercat, nacional i internacional, per prendre decisions empresarials.
- Aplicar els fonaments del màrqueting per definir les línies estratègiques de l'empresa en aquest àmbit i adaptar-se a les noves necessitats socials i empresarials.
- Dirigir una organització i gestionar les diferents àrees funcionals, tot identificant-ne les fortaleses i debilitats segons l'estratègia empresarial.
- Dissenyar de manera integral diferents plans relacionats amb l'empresa orientats al desenvolupament d'iniciatives empresarials.
Bàsiques
- Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
Transversals
- Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
- Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.
Continguts
- Introducció al màrqueting global
- Iniciació a la internacionalització
- Elements d'avantatge competitiu
- L'entorn polític i econòmic
- L'entorn sociocultural
- Segmentació, orientació i posicionament
- Estratègies d'entrada a mercats
- Decisions de marca i producte en màrqueting global
- Decisions de preus
- Negociacions interculturals
- Canals de màrqueting global i distribució física
- Decisions globals de comunicació de màrqueting
Avaluació
La nota final es basa en el treball que els alumnes fan al llarg del curs. El desglossament és el següent:
- Projecte final de grup: 30 %
- Examen final complet: 30 %
- Examen parcial: 25 %
- Participació a classe: 15 %
- Total: 100 %
Detall de l'avaluació
- Projecte de grup (30 %)
- En aquesta assignatura cal completar un projecte grupal per tal d'adquirir experiència pràctica en el desenvolupament d'estratègies de màrqueting internacional. Es formen grups per treballar el projecte. Cada grup ha de desenvolupar un pla de màrqueting per a una empresa específica per llançar un producte/marca existent seleccionat en un dels països següents: Xina, Índia, Japó; Brasil, Mèxic, Sud-àfrica; Regne Unit, França, Alemanya, Turquia i Rússia. Es pot triar qualsevol empresa existent, qualsevol producte/marca existent, però cal tenir en compte que la marca o producte que es triï NO ha d'estar comercialitzada encara al país seleccionat. També cal tenir en compte que el pla de màrqueting s'ha d'elaborar en format d'informe que s'ha de presentar als alts directius de l'empresa escollida, sol·licitant l'aprovació per procedir al llançament.
- Examen parcial (25 %)
- Examen final complet (30 %)
- L'examen final és acumulatiu i el format és paral·lel a les proves.
- Participació a classe (15 %)
- Els estudiants han d'assistir a totes les classes per fer comentaris crítics sobre els materials del curs i participar activament en els debats. Se'ls anima a participar activament a classe. Això implica arribar a l'hora, completar la lectura abans de cada classe i participar en debats, discussions, jocs de rol, etc.
Requisits per superar l'assignatura
Cal obtenir una nota mínima global de 5 sobre 10.
Retard en la presentació de treballs
No s'accepten enviaments fora de termini. En cas contrari, la nota és de 0 (zero).
Política de recuperació
Només es pot recuperar el 30 % de la nota de l'assignatura, que correspon a l'examen final. Els estudiants que no obtinguin una nota global superior a 5 sobre 10 han de presentar-se a l'examen de recuperació final per tenir una altra oportunitat de complir els requisits esmentats anteriorment.
Metodologia
El curs es basa principalment en una combinació de classes magistrals (teoria) i casos pràctics (pràctica). Pel que fa a les classes magistrals, s'inspiren en l'estratègia docent de la classe inversa. Després d'una introducció destinada a aportar els coneixements teòrics necessaris, les classes pretenen ser pràctiques. Els alumnes han de llegir capítols del llibre de text relacionats amb la classe i preparar tasques abans d'assistir a classe. Les classes consisteixen en una breu lliçó del professor o professora, seguida d'un debat sobre els temes principals i la tasca assignada. Els punts principals dels capítols i tots els dubtes plantejats pels alumnes es tracten durant la classe.
L'exposició, l'anàlisi i la discussió de casos són el principal mètode d'ensenyament utilitzat en l'assignatura. Normalment un cas pràctic és la descripció d'una situació de gestió que l'estudiant ha d'analitzar per fer recomanacions i respondre algunes preguntes concretes. Durant el curs s'analitzen aproximadament 10 casos.
Al llarg del curs, els casos es resolen en equips multinacionals de quatre alumnes cadascun. Els equips es formen de manera autònoma per minimitzar les disfuncions. Tanmateix, de tant en tant hi ha casos en què un estudiant s'aprofita d'altres membres del grup. Per solucionar aquest problema, qualsevol grup pot fer fora un o més membres del conjunt fins al 15 d'octubre. Després d'aquesta data, la pertinença al grup és permanent.
Gairebé cada setmana, tots els equips resolen un cas pràctic. Abans de la classe, s'ha d'enviar al professor un document de solució escrita a cada cas d'unes dues pàgines per mitjans telemàtics. El professor avaluar l'anàlisi. Una solució escrita dels casos ha de respondre les preguntes formulades al final. S'aconsella visitar les pàgines web de les empreses analitzades en els casos, per ampliar i actualitzar la informació. Durant l'horari de classe es tracten diferents casos.
A més, es s’analitzen casos breus, i es fan jocs de rol i altres activitats d'aprenentatge, que es llegeixen, analitzen i comenten a classe.
Bibliografia
Bàsica
- Green, Mark C. & Keegan, Warren J. (2017). Global marketing (9 ed.). Pearson.
- Hollensen, Svend (2017). Global Marketing (7 ed.). Pearson.
Complementària
El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.