Vés al contingut

Literatura en Llengua Anglesa

Text traduït

Aquesta assignatura s'imparteix en anglès. El pla docent en català és una traducció de l'anglès.

La traducció al català està desactualitzada.

Consulta preferentment el text original!

Texto traducido

Esta asignatura se imparte en inglés. El plan docente en español es una traducción del inglés.

La traducción al español está desactualizada.

¡Consulta preferentemente el texto original!

Si lo prefieres, ¡consulta la traducción!

Original text

This subject is taught in English. The course guide was originally written in English.

Refer to the original course guide!

Titulació

Mestre d'Educació Infantil / Mestre d'Educació Primària amb Menció en Llengua Anglesa (Pla de millora)

Assignatura

Literatura en Llengua Anglesa

Tipologia

Optativa (OP)

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G11, presencial, matíanglèsMireia Canals Botines

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

ODS logo
  • 3. Salut i benestar
  • 4. Educació de qualitat
  • 5. Igualtat de gènere
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Objectius

Aquesta assignatura pretén familiaritzar els estudiants amb obres de referència de la literatura anglesa però també donar-los suport i orientar-los en la creació de les seves pròpies històries per a nens d'entre 3 i 12 anys. L'assignatura comença amb una visió general de la literatura infantil anglesa per aterrar al meravellós món de la fantasia. A partir d'aquí, els alumnes aprenen a analitzar un text i creen vuit estructures narratives diferents amb activitats addicionals. L'objectiu principal és construir espais literaris en què els professors puguin ajudar a millorar l'aprenentatge de l'anglès a les seves aules a través de la creativitat. Tot això s'impulsa a través de debats, exposicions i anàlisi de textos en una metodologia de classe compartida.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix alguns dels escriptors de literatura infantil anglòfons més famosos i les seves obres.
  • Entén millor què és la literatura infantil, els supòsits que l'envolten i les expectatives del públic lector sobre aquest gènere.
  • Aprèn a llegir de manera crítica la literatura infantil i a identificar-ne el valor.
  • Identifica algunes de les principals estructures del teatre infantil.
  • Reflexiona sobre les construccions de la infantesa que avalen els textos.
  • Coneix el procés d'escriptura d'un text per a nens.
  • Aplica els seus coneixements de la llengua anglesa a la lectura, escriptura i discussió dels textos seleccionats.

Competències

Específiques

  • Adquirir els sabers bàsics de la construcció del coneixement per integrar-los en propostes didàctiques que promoguin processos d'aprenentatge significatiu.
  • Analitzar, reflexionar i promoure el valor de la funció docent en relació amb la comunitat educativa, amb la societat en general i amb la cultura.
  • Dissenyar, planificar i avaluar propostes didàctiques pròpies de les difererents àrees del currículum en coherència amb les teories de l'aprenentatge que fomentin el treball cooperatiu.
  • Elaborar, desenvolupar i adaptar recursos educatius adequats a les diferents finalitats curriculars tot utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació com a instruments fonamentals de l'aprenentatge.
  • Gestionar i fomentar els processos propis de l'ensenyament i aprenentatge a través de la funció tutorial a l'aula d'educació infantil en un entorn de convivència i de comunicació afectiva.
  • Organitzar i gestionar espais d'aprenentatge en contextos de diversitat i inclusió que tinguin en consideració les necessitats derivades dels diferents trastorns o dificultats d'aprenentatge amb l'objectiu d'establir les pautes d'intervenció més adequades en col·laboració amb els diferents serveis, amb els professionals i amb les famílies.
  • Promoure el desenvolupament de la competència comunicativa global en contextos multilingües mitjançant l'ús de diferents estratègies i recursos lingüístics i literaris.

Bàsiques

  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un grau alt d'autonomia.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Exercir la ciutadania activa i la responsabilitat individual amb compromís amb els valors democràtics, de sostenibilitat i de disseny universal, a partir de pràctiques basades en l'aprenentatge i servei i en la inclusió social.

Continguts

  1. La creació de 8 contes infantils a través de l'aprenentatge i la comprensió de 8 estructures narratives
  2. Participació a la Conferència Internacional Storytelling Revisited
  3. Aprenentatge col·laboratiu en línia internacional amb la Universitat Roma Tre (Itàlia)
  4. La creació i exposició d'un llibre de contes
  5. Una jam session creativa

Avaluació

Per poder obtenir una nota final d'aprovat de tota l'assignatura, tots els estudiants han de fer les activitats següents, d'acord amb els terminis establerts :

  • 3 exposicions pràctiques de textos escrits: 30 %
  • Un llibre de contes: 20 %
  • Assistència i participació activa: 30 %
  • Exercici pràctic de COIL (collaborative online international learning): 10 %
  • Anàlisi pràctica de la jam session creativa: 10 %

Metodologia

En la didàctica de l'assignatura s'aplica la metodologia de classe compartida, que potencia l'esperit crític i analític de l'alumnat matriculat. A més, la tècnica del design thinking genera confiança en els alumnes en relació amb les seves capacitats creatives.

Bibliografia

Bàsica

  • Hunt, P. . (2001). Children’s Literature. Blackwell.
  • Lazar, G. (2002). Literature and Language Teaching. A guide for teachers and trainers (2 ed.). Cambridge University Press.
  • Lepri, Ch., i Canals Botines, M. (2018). Lionni’s Little Blue and Little Yellow: The Joy of the Encounter. Revista internacional de culturas y literaturas.
  • Lesnik-Oberstein, K. (2000). Children’s Literature. Criticism and the Fictional Child. Clarendon Press.
  • Rodari, G. (1996). The Grammar of fantasy. An Introduction to the Art of Inventing Stories. Teachers & Writers Collaborative.

Complementària

El professorat facilita les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria en el transcurs de l'assignatura a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte