Aules d'Extensió Universitària de la Gent Gran

Actualment la UVic-UCC compta amb dues Aules d'Extensió Universitària Gent Gran:

L'Aula d'Extensió Universitària Gent Gran d'Osona i l'Aula d'Extensió Universitària per la Gent Gran de Centelles són associacions amb personalitat jurídica pròpia, en règim d'autonomia, adherides a l'AFOPA (Agrupació de Formació Permanent i de les Aules per a la Gent Gran de Catalunya), i amb conveni de col·laboració amb la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Les conferències són impartides habitualment per professors universitaris o per persones reconegudes pels seus coneixements dins del seu camp específic.

Ser de l’Aula de la Gent Gran et fa universitari

Ser alumne de l'Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran d'Osona, significa entrar a formar part del col•lectiu de la comunitat universitària de la UVic i ser considerat un estudiant de ple dret de la Universitat.

Si disposes del carnet de l'Aula de la Gent Gran podràs identificar-te com a membre de la comunitat universitària i tenir descompte per a l'obtenció del carnet de la Biblioteca Ricard Torrents (per accés i préstec de llibres i altra documentació).

També et permetrà obtenir descomptes i avantatges comercials a Vic i a la comarca d’Osona. Consulta'ls a través de la plataforma U-Vals. Només cal mostrar el carnet a l’establiment a l’hora de fer la compra.

A nivell acadèmic la Universitat t'ofereix el Campus Sènior, un catàleg d'assignatures de diversos graus a les quals et pots matricular amb un descompte exclusiu.

Mentoratge

L’activitat que es proposa forma part del projecte “Construir coneixement a través de les relacions multigeneracionals” del grup de recerca de la UAB GRODE-XEC3 (“Xarxa d’Expertesa, Construcció Compartida de Coneixement”) amb l’objectiu de crear una xarxa d’intercanvis de sabers a través de la mentoria, per part de la generació sènior, dels Treballs de Fi de Grau, Treballs de Fi de Màster, treballs de recerca de secundària i treballs de cicles formatius de grau superior. https://www.uvic.cat/uhub/mentoratge-senior

Etheria. Programa interuniversitari sènior

ETHERIA és un programa d’innovació educativa de la Xarxa Vives d'Universitats que ofereix cursos interuniversitaris adreçats al col·lectiu sènior (majors de 55 anys). ETHERIA:

Ofereix noves oportunitats d’aprenentatge amb una modalitat en línia combinada amb formació pràctica.

• Fomenta l’adquisició d’habilitats transversals en tecnologia, comunicació, col·laboració, treball en xarxa, reflexió, anàlisi i creativitat.
  • Afavoreix l’aprenentatge permanent.
  • Promou una actitud positiva envers l’envelliment.
  • Dona respostes formatives a nous perfils generacionals.
  • Promou la col·laboració entre universitats de la Xarxa Vives.
  • Amplia l’oferta acadèmica adreçada al col·lectiu sènior en cada universitat

Si tens algun dubte, tenim la resposta