Vés al contingut

Model de formació

Model Formatiu UVic-UCC

El Model de formació de la UVic-UCC ofereix orientacions per a la pràctica docent i el procés d'aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l'educació superior (graus, màsters, doctorats, formació contínua i cicles formatius de grau superior) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i virtual).

La missió i els valors de la UVic-UCC, definits al Pla estratègic 2021-2025, inspiren el model de formació de la institució, que es basa en cinc principis generals:

  • L'estudiant és centre i actor del seu aprenentatge.
  • La Universitat fomenta la igualtat, l'equitat, el pensament crític, l'actitud ètica, la creativitat, l'esperit emprenedor, l'aprenentatge en equip i el compromís en la millora de la societat.
  • El professorat es compromet a treballar per l'excel·lència amb rigor i amb una visió propositiva de l'aprenentatge.
  • La Universitat integra la docència, la innovació, la recerca i el món professional.
  • La Institució està al servei de l'estudiantat per acompanyar-lo i orientar-lo en l'aprenentatge i el creixement personal i professional.

En síntesi, el model de formació de la UVic-UCC garanteix el creixement personal i la plena professionalització dels seus titulats amb aprenentatges personalitzats a través d'un acompanyament al llarg de tot l'itinerari formatiu que articula un veritable treball d'equip, tant dels docents com del conjunt de la comunitat universitària.


Metodologia

Els principis pedagògics generals del model de formació de la UVic-UCC expressats en l'apartat anterior es concreten en la dimensió metodològica, que té com a prioritats la innovació i el desplegament de les bases d'actuació següents:

  • Atenció personalitzada
  • Qualitat docent i interrelació amb la recerca
  • Vinculació amb la pràctica professional
  • Internacionalització i plurilingüisme
  • Integració de tecnologies educatives capdavanteres
  • Inclusió i accessibilitat
  • Vocació de servei a la societat

Avaluació

A la UVic-UCC l'avaluació persegueix tant la millora dels processos d'aprenentatge dels estudiants com també la millora de la pràctica docent del professorat. Per tant, en coherència amb les bases d'actuació metodològiques descrites anteriorment, es caracteritza per ser:

  • Contínua
  • Diversificada
  • Basada en resultats d'aprenentatge
  • Formativa i formadora

Descarrega el Model de formació complet.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte