Màster universitari en Recerca Participativa en Salut
Aquest màster neix amb l'objectiu de donar resposta a la complexitat sanitària actual i de repensar el model d'atenció de la salut, proporcionant eines per a una atenció integrada i centrada en la persona mitjançant mesures, evidència i resultats específics.
El programa forma professionals de l'àmbit de la salut en recerca participativa aplicada a la pràctica professional, basada en els models d'atenció integrada i centrada en les diferents etapes del cicle vital.
El màster contempla descomptes d'un 5 % del total de crèdits matriculats per a col·legiats dels àmbits de coneixement que donen accés al programa.
El màster proporciona:
Les bases de la recerca participativa en el disseny i la implementació d'intervencions en atenció de la salut.
Els models d'atenció integrada i centrada en la persona per proposar actuacions potencials en l'exercici professional.
El mètode per a una identificació correcta de necessitats de la població objectiu, que tingui en consideració i respecti les seves condicions biopsicosocials des de la perspectiva de la interseccionalitat.
Les eines per dissenyar i desenvolupar, en col·laboració amb diferents professionals, actuacions d'atenció integrada i centrada en la persona al llarg del cicle vital.
Els coneixements i les habilitats per dur a terme una investigació participativa en la implementació de models d'atenció integrada i centrada en la persona al llarg del cicle vital.
Les estratègies de comunicació i divulgació dels resultats científics.
Els principis ètics que cal considerar en el context de la recerca participativa.
Ubicació El màster s'ofereix en modalitat semipresencial. Els dies de classes presencials tenen lloc a Vic.
Doctorat Aquest màster dona accés a estudis de doctorat d'acord amb la normativa establerta per cada universitat.
Vídeos
Trets diferencials
Recerca participativa aplicada: una característica única del màster és l'enfocament en la recerca participativa aplicada a la pràctica professional en el camp de la salut. Els estudiants adquireixen habilitats per dur a terme projectes col·laboratius que involucren la comunitat i contribueixen al desenvolupament de models d'atenció més efectius i centrats en les necessitats de les persones.
Enfocament en atenció integrada i centrada en la persona: les diferents assignatures proporcionen eines als professionals i coneixements per dissenyar i implementar intervencions que tenen en compte les necessitats específiques de cada individu al llarg del seu cicle vital.
El paper clau de l'expertesa didàctica del professorat: el professorat amb una expertesa destacada en diversos àmbits biopsicosocials de la salut garanteix que els continguts del màster incorporin de manera efectiva els principis ètics i la comprensió de la interseccionalitat en tots els aspectes del programa, mitjançant metodologies d'ensenyament innovadores i participatives.
Aprenentatge actiu: la modalitat semipresencial permet als estudiants combinar sessions presencials amb treball autònom. Aquesta combinació afavoreix la construcció de coneixements col·laboratius i l'intercanvi d'idees, la qual cosa enriqueix l'experiència d'aprenentatge dels estudiants.